Hungary Becomes First European Country To Ban Rothschild Banks

Standard

Hungary have become the first European country to officially ban all Rothschild banks from operating in the country. 

In 2013, Hungary began the process of kicking out the International Monetary Fund (IMF), and agreed to repay the IMF bailout in full in order to rid the country of the New World Order banking cartel.

Neonnettle.com reports:

A kindly worded letter from Gyorgy Matolcsy, the head of Hungary’s CentralBank , asked Managing Director, Christine Lagarde of the International Misery Fund, as some have fondly nicknamed it, to close the office as it was not necessary to maintain it any longer.

The Prime Minister, Viktor Orban, seemed keen to ease off austerity measures and prove that the country could go it alone. It in fact issued its first bond in 2011, borrowing off the global markets.

Hungary borrowed €20 billion loan to avoid becoming insolvent during the economic crisis in 2008. But the debtee debtor relationship has not been smooth sailing.

Many criticised the Prime Minister as making an ill-advised decision in order to win an election, which was due in 2014. He also wanted to refrain from having too many foreign eyes on their economic policies, as many reforms were criticised as being undemocratic.

Paying the loan back early has meant Hungary have saved €11.7 million worth of interest expenses, but Gordan Bajnai, leader of the electoral alliance E14-PM, claimed that they had actually lost €44.86 million by March 2014 because of the early repayment as all they did was replace the loan from the International Mafia Federation (another nickname, we’re still talking about the IMF here) with a more expensive one, labelling the stunt as Propaganda .

And what made further nonsense; another loan at high interest rates was signed to finance a nuclear upgrade, which will mean not only higher repayments but also high electricity costs. But they do have economic sovereignty now.

Many have claimed that the IMF AKA ‘Imposing Misery and Famine’, are owned by the Rothschild group, the biggest banking group in the world, having their fingers in almost every central bank in the world. This means that not only do they make money off usurious interest rates at the misfortune of crumbling economies, they also literally own Governments and people of power – I mean they have considerable influence.

Escaping the banking clutches is therefore, iconic. Iceland joined Hungary in 2014 when it paid back its $400 million loan ahead of schedule after the collapse of the banking sector in 2008 and Russia, of course bowing down to no Western puppeteer, freed itself in 2005, one wonders what other strings are attached though — and how long it will be before the international bankers wheedle their way back in.

The return of these three countries to financial independence has been said to be the first time a European country has stood up to the international fund, since Germany did so in the 1930s. Greece is anxiously trying to make payments but missing them as we all stand on the sidelines routing for them to stick two fingers up to the ‘International M***** F******’.

Case Closed: JFK Killed After Shutting Down Rothschild’s Federal Reserve

Standard
With the stroke of a pen, President Kennedy declared that the privately owned Rothschild Federal Reserve Bank would soon be out of business.


On June 4, 1963, a virtually unknown Presidential decree, Executive Order 11110, was signed with the authority to basically strip the Rothschild Bank of its power to loan money to the United States Federal Government at interest.

With the stroke of a pen, President Kennedy declared that the privately owned Rothschild Federal Reserve Bank would soon be out of business. The Christian Law Fellowship has exhaustively researched this matter through the Federal Register and Library of Congress.

We can now safely conclude that this Executive Order has never been repealed, amended, or superceded by any subsequent Executive Order. In simple terms, it is still valid.

When President John Fitzgerald Kennedy signed this Order, it returned to the United States federal government, specifically the Treasury Department, the Constitutional power to create and issue currency – money – without going through the privately owned Rothschild Federal Reserve Bank.

THE FEDERAL RESERVE

A myth that all Americans live with is the charade known as the “Federal Reserve.” It comes as a shock to many to discover that it is not an agency of the United States Government.

The name “Federal Reserve Bank” was designed to deceive, and it still does. It is not federal, nor is it owned by the government. It is privately owned.

It pays its own postage like any other corporation. Its employees are not in civil service. Its physical property is held under private deeds, and is subject to local taxation. Government property, as you know, is not.

It is an engine that has created private wealth that is unimaginable, even to the most financially sophisticated.

It has enabled an imperial elite to manipulate our economy for its own agenda and enlisted the government itself as its enforcer. It controls the times, dictates business, affects our homes and practically everything in which we are interested.

It takes powerful force to maintain an empire, and this one is no different. The concerns of the leadership of the “Federal Reserve” and its secretive international benefactors appear to go well beyond currency and interest rates.

EXECUTIVE ORDER 11110

President Kennedy’s Executive Order 11,110 gave the Treasury Department the explicit authority: “to issue silver certificates against any silver bullion, silver, or standard silver dollars in the Treasury.”

This means that for every ounce of silver in the U.S. Treasury‘s vault, the government could introduce new money into circulation based on the silver bullion physically held there.

As a result, more than $4 billion in United States Notes were brought into circulation in $2 and $5 denominations.

$10 and $20 United States Notes were never circulated but were being printed by the Treasury Department when Kennedy was assassinated.

It appears obvious that President Kennedy knew the Federal Reserve Notes being used as the purported legal currency were contrary to the Constitution of the United States of America.

“United States Notes” were issued as an interest-free and debt-free currency backed by silver reserves in the U.S. Treasury.

Jacob de Rothschild

We compared a “Federal Reserve Note” issued from the private central bank of the United States (the Federal Reserve Bank a.k.a. Federal Reserve System), with a “United States Note” from the U.S. Treasury issued by President Kennedy’s Executive Order.

They almost look alike, except one says “Federal Reserve Note” on the top while the other says “United States Note”. Also, the Federal Reserve Note has a green seal and serial number while the United States Note has a red seal and serial number.

President Kennedy was assassinated on November 22, 1963 and the United States Notes he had issued were immediately taken out of circulation. Federal Reserve Notes continued to serve as the legal currency of the nation.

According to the United States Secret Service, 99% of all U.S. paper “currency” circulating in 1999 are Federal Reserve Notes.

Kennedy knew that if the silver-backed United States Notes were widely circulated, they would have eliminated the demand for Federal Reserve Notes. This is a very simple matter of economics. The USN was backed by silver and the FRN was not backed by anything of intrinsic value.

Executive Order 11110 should have prevented the national debt from reaching its current level (virtually all of the nearly $9 trillion in federal debt has been created since 1963) if LBJ or any subsequent President were to enforce it.

It would have almost immediately given the U.S. Government the ability to repay its debt without going to the private Federal Reserve Banks and being charged interest to create new “money”.

Executive Order 11110 gave the U.S.A. the sovereign ability to, once again, create its own money backed by silver and realm value worth something.

Again, according to our own research, just five months after Kennedy was assassinated, no more of the Series 1958 “Silver Certificates” were issued either, and they were subsequently removed from circulation.

Perhaps the assassination of JFK was a warning to all future presidents not to interfere with the private Rothschild Federal Reserve’s control over the creation of money.

It seems very apparent that President Kennedy challenged the “powers that exist behind U.S. and world finance”.

On November 22, 1963, JFK was shot dead in Dallas, Texas, in extremely strange circumstances. Phyllis Hall, a nurse who was part of desperate attempts to save the life of President John F Kennedy after he was assassinated has claimed he was shot by a “mystery bullet.”

There is also strong evidence involving Lyndon B. Johnson (The following USA President) in the assassination conspiracy.

LINCOLN’S PRIVATE WAR: THE TRAIL OF BLOOD

Abraham Lincoln worked valiantly to prevent the Rothschild’s attempts to involve themselves in financing the Civil War.

Interestingly, it was the Czar of Russia who provided the needed assistance against the British and French, who were among the driving forces behind the secession of the South and her subsequent financing.

Russia intervened by providing naval forces for the Union blockade of the South in European waters, and by letting both countries know that if they attempted to join the Confederacy with military forces, they would also have to go to war with Russia.

The Rothschild interests did succeed, through their agent Treasury Secretary Salmon P. Chase, to force a bill (the National Banking Act) through Congress creating a federally chartered central bank that had the power to issue U.S. Bank Notes.

Afterward, Lincoln warned the American people:

“The money power preys upon the nation in time of peace and conspires against it in times of adversity. It is more despotic than monarchy, more insolent than autocracy, more selfish than bureaucracy. I see in the near future a crisis approaching that unnerves me, and causes me to tremble for the safety of our country. Corporations have been enthroned, an era of corruption will follow, and the money power of the country will endeavor to prolong its reign by working upon the prejudices of the people, until the wealth is aggregated in a few hands, and the republic is destroyed.”

Lincoln continued to fight against the central bank, and some now believe that it was his anticipated success in influencing Congress to limit the life of the Bank of the United States to just the war years that was the motivating factor behind his assassination.

THE LONE ASSASSIN MYTH IS BORN

Modern researchers have uncovered evidence of a massive conspiracy that links the following parties to the Bank of Rothschild: Lincoln’s Secretary of War Edwin Stanton, John Wilkes Booth, his eight co-conspirators, and over seventy government officials and businessmen involved in the conspiracy.

When Booth’s diary was recovered by Stanton’s troops, it was delivered to Stanton. When it was later produced during the investigation, eighteen pages had been ripped out.

These pages, containing the aforementioned names, were later found in the attic of one of Stanton’s descendants.

From Booth’s trunk, a coded message was found that linked him directly to Judah P. Benjamin, the Civil War campaign manager in the South for the House of Rothschild. When the war ended, the key to the code was found in Benjamin’s possession.

The assassin, portrayed as a crazed lone gunman with a few radical friends, escaped by way of the only bridge in Washington not guarded by Stanton’s troops.

“Booth” was located hiding in a barn near Port Royal, Virginia, three days after escaping from Washington. He was shot by a soldier named Boston Corbett, who fired without orders.

Whether or not the man killed was Booth is still a matter of contention, but the fact remains that whoever it was, he had no chance to identify himself.

It was Secretary of War Edwin Stanton who made the final identification. Some now believe that a dupe was used and that the real John Wilkes Booth escaped with Stanton’s assistance.

Mary Todd Lincoln, upon hearing of her husband’s death, began screaming, “Oh, that dreadful house!” Earlier historians felt that this spontaneous utterance referred to the White House.

Some now believe it may have been directed to Thomas W. House, a gun runner, financier, and agent of the Rothschild’s during the Civil War, who was linked to the anti-Lincoln, pro-banker interests.

ANDREW JACKSON

andrew

Andrew Jackson was the first President from west of the Appalachians. He was unique for the times in being elected by the voters, without the direct support of a recognized political organization.

He vetoed the renewal of the charter for the Bank of the United States on July 10, 1832.

In 1835, President Andrew Jackson declared his disdain for the international bankers:

“You are a den of vipers. I intend to rout you out, and by the Eternal God I will rout you out. If the people only understood the rank injustice of our money and banking system, there would be a revolution before morning.”

There followed an (unsuccessful) assassination attempt on President Jackson’s life. Jackson had told his vice president, Martin Van Buren,

“The bank, Mr. Van Buren, is trying to kill me.”

Was this the beginning of a pattern of intrigue that would plague the White House itself over the coming decades? Was his (and Lincoln’s) death related by an invisible thread to the international bankers?

JAMES GARFIELD

James Garfield

President James Abram Garfield, our 20th President, had previously been Chairman of the House Committee on Appropriations and was an expert on fiscal matters.

(Upon his election, among other things, he appointed an unpopular collector of customs at New York, whereupon the two Senators from New York – Roscoe Conkling and Thomas Platt – resigned their seats).

President Garfield openly declared that whoever controls the supply of currency would control the business and activities of all the people.

After only four months in office, President Garfield was shot at a railroad station on July 2, 1881. Another coincidence.

THE TRAIL OF BLOOD CONTINUES

In the 70’s and 80’s, Congressman Larry P. McDonald spearheaded efforts to expose the hidden holdings and intentions of the international money interests.

His efforts ended on August 31, 1983, when he was killed when Korean Airlines 007 was “accidentally” shot down in Soviet airspace. A strange coincidence, it would seem.

Senator John Heinz and former Senator John Tower had served on powerful Senate banking and finance committees and were outspoken critics of the Federal Reserve and the Eastern Establishment.

On April 4, 1991, Senator John Heinz was killed in a plane crash near Philadelphia. On the next day, April 5, 1991, former Senator John Tower was also killed in a plane crash. The coincidences seem to mount.

Attempts to just audit the Federal Reserve continue to meet with failure. It is virtually impossible to muster support for any issue that has the benefit of a media blackout.

(The bizarre but tragic reality that the American people suffer from a managed and controlled media is a subject for another discussion.)

BEGINNING OF A SERIES

For many years, numerous authors have attempted to sound the alarm that there exists a hidden “shadow government” that actually rules America.

Most of us have dismissed these “conspiracy theory” views as extremist and unrealistic. However, when I had the opportunity to have lunch with Otto von Habsburg, member of the European Parliament, he made two remarks that caught my attention.

The first was: “The ignorance in America is overwhelming.” Indeed, the contrast in general awareness of world affairs between the average American and the average European is striking.

It was his second observation that really provoked me: “The concentration of power in America is frightening.

As a reasonably circumspect senior executive, having spent three decades in international finance and viewing America as a broadly based representative democracy, his remark shocked me. It prompted me to do some more homework. The results of my inquiries are most disturbing.


Politicalvelcraft and RenseGuests
Waking Times Media

There Were 88 Media Companies, Now There Are 6

Standard

From Rense.

These are the 6 media companies that exist today. There used to be 88. These 6 all get their news from Reuters and the Associated Press. Reuters owns the AP and Rothschilds own Reuters.


The following information is in circulation on the net. The originating source is not known, nor have all the statements below been fully verified. However, the general overview provided appears to be accurate.


GENERAL ELECTRIC ­ (donated 1.1 million to GW Bush for his 2000 election campaign)

Television Holdings:

* NBC: includes 13 stations, 28% of US households.
* NBC Network News: The Today Show, Nightly News with Tom Brokaw, Meet the Press, Dateline NBC, NBC News at Sunrise.
* CNBC business television; MSNBC 24-hour cable and Internet news service (co-owned by NBC and Microsoft); Court TV (co-owned with Time Warner), Bravo (50%), A&E (25%), History Channel (25%).

The “MS” in MSNBC means microsoft. The same Microsoft that donated 2.4 million to get GW bush elected.

Other Holdings:

* GE Consumer Electronics.
* GE Power Systems: produces turbines for nuclear reactors and power plants.
* GE Plastics: produces military hardware and nuclear power equipment.
* GE Transportation Systems: runs diesel and electric trains.


WESTINGHOUSE / CBS INC.

Westinghouse Electric Company, part of the Nuclear Utilities Business Group of British Nuclear Fuels (BNFL)
whos #1 on the Board of Directors? None other than: Frank Carlucci (of the Carlyle Group)

Television Holdings:

* CBS: includes 14 stations and over 200 affiliates in the US.
* CBS Network News: 60 minutes, 48 hours, CBS Evening News with Dan Rather, CBS Morning News, Up to the Minute.
* Country Music Television, The Nashville Network, 2 regional sports networks.
* Group W Satellite Communications.

Other Holdings:

* Westinghouse Electric Company: provides services to the nuclear power industry.
* Westinghouse Government Environmental Services Company: disposes of nuclear and hazardous wastes. Also operates 4 government-owned nuclear power plants in the US.
* Energy Systems: provides nuclear power plant design and maintenance.


VIACOM INTERNATIONAL INC

Television Holdings:

* Paramount Television, Spelling Television, MTV, VH-1, Showtime, The Movie Channel, UPN (joint owner), Nickelodeon, Comedy Central, Sundance Channel (joint owner), Flix.
* 20 major market US stations.

Media Holdings:

* Paramount Pictures, Paramount Home Video, Blockbuster Video, Famous Players Theatres, Paramount Parks.
* Simon & Schuster Publishing.


DISNEY / ABC / CAP (donated 640 thousand to GW’s 2000 campaign)

Television Holdings:

* ABC: includes 10 stations, 24% of US households.
* ABC Network News: Prime Time Live, Nightline, 20/20, Good Morning America.
* ESPN, Lifetime Television (50%), as well as minority holdings in A&E, History Channel and E!
* Disney Channel/Disney Television, Touchtone Television.

Media Holdings:

* Miramax, Touchtone Pictures.
* Magazines: Jane, Los Angeles Magazine, W, Discover.
* 3 music labels, 11 major local newspapers.
* Hyperion book publishers.
* Infoseek Internet search engine (43%).

Other Holdings:

* Sid R. Bass (major shares) crude oil and gas.
* All Disney Theme Parks, Walt Disney Cruise Lines.


TIME-WARNER TBS ­ AOL (donated 1.6 million to GW’s 2000 campaign)

America Online (AOL) acquired Time Warner ­the largest merger in corporate history.

Television Holdings:

* CNN, HBO, Cinemax, TBS Superstation, Turner Network Television, Turner Classic Movies, Warner Brothers Television, Cartoon Network, Sega Channel, TNT, Comedy Central (50%), E! (49%), Court TV (50%).
* Largest owner of cable systems in the US with an estimated 13 million subscribers.

Media Holdings:

* HBO Independent Productions, Warner Home Video, New Line Cinema, Castle Rock, Looney Tunes, Hanna-Barbera.
* Music: Atlantic, Elektra, Rhino, Sire, Warner Bros. Records, EMI, WEA, Sub Pop (distribution) = the world’s largest music company.
* 33 magazines including Time, Sports Illustrated, People, In Style, Fortune, Book of the Month Club, Entertainment Weekly, Life, DC Comics (50%), and MAD Magazine.

Other Holdings:

* Sports: The Atlanta Braves, The Atlanta Hawks, World Championship Wrestling.


NEWS CORPORATION LTD. / FOX NETWORKS (Rupert Murdoch) 

Television Holdings:

* Fox Television: includes 22 stations, 50% of US households.
* Fox International: extensive worldwide cable and satellite networks include British Sky Broadcasting (40%); VOX, Germany (49.9%); Canal Fox, Latin America; FOXTEL, Australia (50%); STAR TV, Asia; IskyB, India; Bahasa Programming Ltd., Indonesia (50%); and News Broadcasting, Japan (80%).
* The Golf Channel (33%).

Media Holdings:

* Twentieth Century Fox, Fox Searchlight.
* 132 newspapers (113 in Australia alone) including the New York Post, the London Times and The Australian.
* 25 magazines including TV Guide and The Weekly Standard.
* HarperCollins books.

Other Holdings:

* Sports: LA Dodgers, LA Kings, LA Lakers, National Rugby League.
* Ansett Australia airlines, Ansett New Zealand airlines.
* Rupert Murdoch: Board of Directors, Philip Morris (USA).
*(Phillip Morris donated 2.9 million to George W Bush in 2000)*

The BBC: A Biased Propaganda Arm of Anglo-American Power

Standard

The BBC, a “public service broadcaster”, prides itself on reporting stories in an “unbiased way”, publishing “impartial” content that supposedly informs rather than advocates the narrow range of talking points it selectively and meticulously chooses whether to broadcast or omit.

But while the BBC maintains an outward disguise of impartiality, upon closer inspection it becomes apparent the BBC is biased in deceptive ways that aren’t immediately recognizable to the average reader.

That’s their aim, to masquerade as the trusted premier news source that they’re not.

Within the narrow range of stories it does publish, it generally offers a vague, contrived level of imitative balance; but that’s within the stories it actually chooses to publish, and even then to call it ‘balance’ is a stretch at best — the BBC often uses sleight of hand tricks to give the impression of balance.

The BBC covers non-issues and headlines propaganda.

The thing most people don’t realize is that the most important news never makes the BBC headlines in the first place. Most people are so focused on the pros and cons of what it already does publish that they forget the gaping absence of the most important stories.

Just think of the recent war in Yemen, the truth about vaccines, the truth about large scale money-manipulation, or the illegal Israeli-US occupation of Syria to name a few huge topics — all of these stories are never seen on the BBC, not ever.

The BBC is shamefully pro-Israel and pro-banker by maintaining a blackout on the aristocratic elite families that rule by-proxy such as the Rothschilds and the Rockefellers, the BBC instead focuses on heads of state as the legitimate bodies of power, never daring to criticize the true seats of power and influence.

They also never cover Israel’s crimes because the aforementioned families own Israel and also own the BBC. Just because on paper the BBC isn’t privately owned means nothing — the BBC turns to establishment-owned media distributors such as the Associated Press, which is owned by Reuters, which is owned by the Rothschilds, it’s easy to see that while the BBC is not ‘technically’ owned by any special interests as a ‘public corporation’, its media sources are certainly owned by special interests.

“This (Israel bias) is notably true in the Middle East where the Israeli state has successfully intimidated the BBC into presenting the theft of Palestinian land and the caging, torturing and killing of its people as an intractable “conflict” between equals. Standing in the rubble from an Israeli attack, one BBC journalist went further and referred to “Gaza’s strong culture of martyrdom”. So great is this distortion that young viewers of BBC News have told Glasgow University researchers they are left with the impression that Palestinians are the illegal colonisers of their own country. The current BBC “coverage” of Gaza’s genocidal misery reinforces this…. Understanding the BBC as a pre-eminent state propagandist and censor by omission – more often than not in tune with its right-wing enemies – is on no public agenda and it ought to be.”

The host of the financial show the ‘Keiser Report’ and former stock broker, Max Keiser, has also been a vocal critic of the BBC and their biased nature towards Israel. In an interview in August of this year, Keiser reveals that he was prohibited from mentioning “Israel in any context” when he hosted a show on BBC World News:

“When we were doing a show for BBC World News called ‘The Oracle’ with Max Keiser a couple of years ago, we only got one editorial direction, and that is we could not mention Israel in any context.”

Keiser then quit his BBC show due to the editorial policy of the broadcaster, tweeting:

“As I’ve stated many time before, I quit my BBC show because of their standing edict that I could not mention Israel in any context.”

How can a news organisation which claims to be an objective outlet and a beacon of a free press, issue decrees that inhibit journalists from reporting on certain topics?

Distorting the Truth in Ukraine 

The BBC’s coverage of Ukraine in 2014 was deplorable and warped the truth of the situation in the country.

The BBC published a total misrepresentation of the situation in Eastern Ukraine, as they described the people of Lugansk and Donetsk holding an election to determine their future after an illegal Western coup in Kiev, as a ‘rebel vote’ in an article titled: Russia to recognise rebel vote in Donetsk and Luhansk. Marginalising the people of Eastern Ukraine by describing them as “rebels” is appalling. Ukrainians in the East of the country have every right to hold elections to determine their future as many do not feel the Western puppet regime in Kiev represents them or their interests.

The London broadcaster’s coverage of the Crimean vote in March has also been widely condemned, as the organisation attempted to brand the referendum as illegal and peddle the lie that the majority of the people did not vote to rejoin Russia, despite the evidence suggesting otherwise. Former Assistant Secretary of the U.S. Treasury, economist and former editor of the Wall Street Journal, Paul Craig Roberts, wrote in his response to these distorted reports by the London broadcaster:

“The BBC has totally discredited itself as a news organization and revealed itself as an organ of Washington’s Ministry of Propaganda. The BBC has made itself totally unreliable. No informed person will ever again believe a BBC report….. The BBC might as well be abolished.” (c) PCR 2014

Using an Iraqi Photo for a Syrian Massacre

“Somebody is using my images as propaganda against the Syrian government to prove the massacre”, was the horrified response of the Getty Images photographer Marco Di Lauro when he saw a 2003 photo he took in Iraq published on the BBC website in 2012, claiming it was the scene of a 2012 massacre in the Syrian City of Houla. The BBC did put a disclaimer underneath the photo stating the image “cannot be independently verified”, but it raised seriously questions as to whether this was a deliberate attempt to sell a war in Syria, as it was such a fine –yet tragic of course – photo to mobilise public opinion for another imperial war in the Middle East. At the very least it reveals the ineptitude of many employees at the BBC. Why would anyone believe a news organisation that employs thousands of people but can’t find a confirmed photo from the same incident, the same year or even the same country for such a massive international news story such as the one in 2012?

The BBC incessantly peddles Anglo-American propaganda under the auspices of objective and impartial reporting, distorting the truth of numerous conflicts and world news stories for the benefit of the Western elite. Independent media is the only antidote to this monolithic propaganda network, and boycotting the broadcaster is the only way to be free from BBC bias.

Alternative views are always watered-down and kept out of sight.

In the miracle that something of slight importance is ever featured it will be tucked away in an opinion article, well out of sight far from the main bulk of readers. They do this so they can say in a legal situation that ‘we covered all the relevant views’.

Yet the alternative viewpoints on the BBC are always watered-down and given a ‘small print’ level of representation compared to the establishment’s chosen mainstream stories.

Just by looking at the BBC’s front page, I see a careful selection of unimportant stories that don’t add value to the reader’s knowledge or awareness of the world; and if they are somewhat pertinent, they will be laced with half-truths.

I see far too much exposure given to mind-numbing stories about pets, trivial personal stories, and click-grabbing incidents that have no bearing on the wider truths and realities that have long been kept from the general public — there is not a story on real problems or issues in sight.

Outright lies and misrepresentations.

Besides topics such as Israel and Ukraine, the BBC weaves lies into every walk of life it reports on.

On many of its health documentaries, the BBC states tap water is as good as bottled water — in some cases this is true, some bottled water is just repackaged tap water, but the BBC presents the study to the general public as if to say tap water is objectively the better choice, which it is not, this is a blatant misrepresentation of the facts.

Tap water often contains fluoride as well as a cocktail of other toxic chemicals and harmful trace contaminants.

It also gone on record stating that vitamin supplements are not needed and that they just produce expensive urine. This is patently false, while some excess vitamins are excreted, the poor quality of GMO food crops nowadays which comprises most of our foods, and the general poor diet of many people means vitamin deficiencies abound.

This means that certain supplements should be an essential part of everyone’s diet, yet the BBC ignored the sorry state of consumer health by misrepresenting the facts once again.

Juxtaposition: the art of tone and slant in establishment media.

Within the stories the BBC does publish it often uses juxtaposition to place certain words, sentences, images and so forth in an arrangement that is more conducive to one viewpoint.

It often does include a paltry slither of the ‘alternative’ view, but this is usually positioned further down the article and is completely buried, by which time the average reader would have clicked away or made up their mind on the topic.

The crucial first impression of a story is given to propaganda, the alternative viewpoint is given the backseat, or not given a seat at all (some topics are completely ignored, i.e. Israel).

Loaded questions and misleading headlines.

I recently saw a BBC piece headlined with “Does Putin’s Russia reject the West?”, the addition of the question mark is used to absolve them of the ‘bias’ label.

However, the statement itself suggests that Putin’s Russia rejects the West, it puts Russia in a category where the question needs to be answered, thus setting a malicious precedent which is a form of propaganda in and of itself, there are many better ways to word that headline, but instead the BBC opts for the tired anti-Russian narrative.

Another question “Can you spot fake news?” suggests the term “fake news” is a legitimate term, which it isn’t. It also implies the BBC is guiltless on this subject, which it isn’t.

Another headline; “US punishes Russians over vote meddling”, leads into an article about speculations that the Russians were involved in vote meddling, the BBC has no proof that the Russians ever committed the crime that their headline blatantly implied it did.

They are balanced on topics that don’t matter.

The BBC can be balanced, but it only happens with topics that don’t matter in the grand scheme of things, they will then point to this as an ‘example’ of their flawless objectivity. The BBC plays ball when it knows it can.

If you are balanced on a murder case in some far-flung borough of the UK, but biased on something like an election or major conflict — I think you can see the big difference there.

Israel Ramps Up Support for Over 7 Syrian Rebel Factions in Desperate Bid to Expand Reach

Standard

The Israeli aid boost comes after the Military Operations Command, the United States’ CIA-directed center in Jordan, finally halted funding last month that had provided the salaries for anywhere between 10,000 and 20,000 combatants in the “Southern Front” network of Free Syria Army militias.

As the acute phase of civil warfare in Syria winds down while the government of President Bashar al-Assad increasingly gains the upper hand over foreign-funded insurgents, regional powers are desperately boosting aid for local proxies in a last-ditch attempt to rekindle the nearly seven-year-long conflict and gain a strategic foothold in the war-torn Arab republic.

Israeli occupation forces are frantically hoping to secure their grip on the country’s southern region surrounding the illegally-occupied Golan Heights, in hopes to gain leverage against what Israel fears is an increasing presence of fighters aligned with Iran.

For the Israeli military’s top brass, this means not only launching outright aggression against alleged targets affiliated with Tehran, but also redoubling support for at least seven armed opposition factions that it euphemistically calls “the locals,” according to an investigative report by Israeli analyst Elizabeth Tsurkov.

The Israelis fear that many of these groups are taking up posts along the Israeli-Syrian border and adjacent to the illegally-annexed Golan Heights, especially after a hesitant Russia agreed to temporarily prevent the Iranian-aligned combatants from deploying from around 5 to 7 kilometers’ distance from Syria’s Golan.  Previous demands by Tel Aviv that Washington and Moscow guarantee the departure of the Shia groups were largely shrugged off, as was a demand that a 60-kilometer “safe-zone,” free of the Iranians and their allies, be established in the districts of Daraa and Quneitra.

Israeli occupation forces seized the Golan Heights from Syria during Israel’s expansionist military campaign of 1967, prior to outright annexing it. The move was never recognized by the international community, yet Tel Aviv’s imperialist backers and sponsors in Washington and other Western capitals unofficially recognized the annexation of the strategic 500 square-mile plateau.

Stepping into the funding vacuum

The Israeli aid boost comes after the Military Operations Command, the United States’ CIA-directed center in Jordan, finally halted funding last month that had provided the salaries for anywhere between 10,000 and 20,000 combatants in the “Southern Front” network of Free Syria Army (FSA) militias.

According to Syrian pro-government media sources and interviews Tsurkov conducted with opposition militants, various factions of the Free Syrian Army have enjoyed increased support since the fall of 2017:

This support came in the form of weapons, ammunition and money to purchase weapons on the black market. All of my sources confirmed the identity of at least seven factions receiving Israeli support, on the condition that the groups would not be named.”

The support has also been accompanied by reported joint operations against affiliates of the Islamic State group in a bid to dislodge the Salafi-jihadists and allow the Israeli-backed militants to gain ground.

Open assistance

Damascus has long expressed alarm over the Israeli military’s aid to opposition factions such as the Quneitra-based Liwa Fursan al-Jolan, or the “Knights of the Golan Brigade,” and FSA faction Firqat Ahrar Nawa. Last month, Firqat Ahrar Nawa posted a video to YouTube showing rebels unloading a truck full of containers bearing Israeli markings before deploying a multiple rocket launcher against an unidentified target.

The Syrian Arab Army has also made claims that it seized large caches of Israeli-manufactured weapons and military equipment in the course of its battles with various foreign-backed rebel factions.

In a report last June by the Wall Street Journal, Fursan al-Jolan spokesman Moatasem al-Golani admitted to his group’s receiving significant direct aid — such as medical care, cash, food and fuel — from the Israelis, boasting:

Israel stood by our side in a heroic way … We wouldn’t have survived without Israel’s assistance.”

The report was followed by an exclusive interview by right-wing Israeli newspaper The Jerusalem Post with Revolutionary Command Council in Quneitra and Golan spokesman Abu Omar al-Golani. In the report, the militant – whose generic nom de guerre has been attached to such titles as “opposition activist,” a “brigade leader,” or “media activist” – appealed to the U.S., the Israelis, and Jordan to help “liberate” Quneitra District from “Assad regime forces” by assisting the anti-government “Operations of the Army of Muhammed” campaign. The campaign was co-led by the rebranded al-Qaida affiliate Hayat Tahrir al-Sham, or the Levant Liberation Committee (previously known as Jabhat al-Nusra).

Expressing hope that the Israelis would open up a corridor allowing for wounded rebels to receive quicker treatment in Israeli hospitals, Golani asked for “all types of weapons and military support in order to be able to eliminate the Shi’ite terrorist militias and Iranian gangs of the Assad terrorist regime.”

According to a recent speech by Israeli Ambassador to the United Nations Danny Danon – who has been known to fabricate his talking-points – up to 82,000 pro-government Shia fighters affiliated with the Islamic Republic, including Lebanese resistance movement Hezbollah, are based in Syria with the consent of the country’s lawful authorities.

Prominent Israeli media personalities like Alex Fishman, chief military-security correspondent for Yedioth Ahronoth, have openly advocated the need to assist rebels regardless of their “religious extremist views” by “buy[ing] their loyalty through material aid.”

According to the Wall Street Journal, the Israelis began providing Golan rebels with direct cash support in 2013 under the tenure of Israeli then-Chief of Staff Moshe Ya’alon. In a 2016 conference at the Institute of National Security Studies in Tel Aviv, Ya’alon controversially endorsed the Islamic State terrorist group as a preferable alternative to Iran:

In Syria, if the choice is between Iran and the Islamic State, I choose the Islamic State. They don’t have the capabilities that Iran has … Iran determines future [sic] of Syria and if it leads to perpetuation, Iranian hegemony in Syria will be huge challenge [sic] for Israel.”